Halo Malaysia akan kita akan bertemu lagi.

Hej Malaysia, snart ses vi igen.


För snart fyra år sedan landade jag med mina två närmaste vänner i ännu en asiatisk stad. En stad vi inte visste mycket om förutom att AirAsia hade sitt huvudkontor här. Vilket innebär tusen och åter tusen billiga asiatiska flyg som ständigt landar på Kuala Lumpur International Airport. I fem av alla dessa plan som någonsin landat på denna flygplats satt vi, fem vackra dagar i våra liv. Våra ben var ihopkurade för att få plats, vi hade pirrande magar och en oändlig stor frihetskänsla i kroppen. Vi var 20 år och förhoppningsfulla. Kanske trodde vi till och med att vi var odödliga.

Jag minns att en av dagarna var den första juli. När jag landade där på Kuala Lumpur International Airport den första juli 2007 kunde jag aldrig i hela min djupa fantasi tro att jag första juli 2011 skulle landa på exakt samma asfalt. En asfalt tillhörande min nya hemstad.

Hej Malaysia, Kuala Lumpur, Bangi - i höst är det du och jag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback