En sista sida i boken

Igår var sista gången jag gick med nervösa steg till tentasalen på UKM. Jag satt där och kollade ut över femhundra malaysiska studenter. Personer jag delat universitet med i ett halvår. Men som jag inte känner. Personer som pluggar ihjäl sig till sina åtta kurser medan vi mest rest och främst njutit av tusen olika upplevelser. Blondast i salen satt jag och försökte samla tankarna och sammanfatta min tid på UKM. Eftersom vi först råkat få en tenta på malay hade jag 40 minuter i en tyst sal att tänka. Jag log mest hela tiden. Men den sammanfattningen kommer en annan dag.

Sista inlämningsarbetet inlämnat under en dörr. Sista gången jag åt en kiwimuffins i vår älskade kafeteria. Sista gången jag vandrade upp för bibliotekets trappor. Jag kastade precis alla anteckningar och läroböckerna är nu på väg i ett stort paket till Sverige. Dags att börja läsa nya böcker.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback